Herkes Kendi Sitilini Yaratır-Stil Forum


Join the forum, it's quick and easy

Herkes Kendi Sitilini Yaratır-Stil Forum
Herkes Kendi Sitilini Yaratır-Stil Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tüm karakterler ve kılavuzları!

Aşağa gitmek

Tüm karakterler ve kılavuzları! Empty Tüm karakterler ve kılavuzları!

Mesaj tarafından █►SALVADOR◄█ Ptsi Ara. 27, 2010 10:20 pm

Savasci (Bedensel) Klavuzu
Öncelikle
selamlar herkese. Burada elimden geldigi kadar bedensel savasci
hakkinda sizlere bilgi vermeye calisacam. Avantajlarini ve
dezavantajlarini siralayacam.


Kisa
bir bilgi vereyim. Bedensel savasci gücünü normal kilic vuruslarindan
alir. Bu da demektir ki kilic vuruslarimizi ne kadar güclendirirsek biz
de o kadar gücleniriz. Bu yüzden hava kilicini ilk sirada master
yapiyoruz. Skiller sadece zamanlari geldiginde kullanmaya ve rakibi yere
düsürmeye yarayan alternatiflerdir. Bedensel savasciyi kendine has
yapan iki skill vardir; hava kilici ve öfke. Bunlar master olmadan tam
anlamiyla bir bedensel savasci olamazsiniz. Diger 3 skillimiz (kilic
cevirme, üc yönlü kesme, hamle) sadece kullanildiginda anlik hasar veren
skiller oldugu icin hic bir özelligi yoktur diger karakterlerin hasar
veren skillerinden. İleride deginecez bu konuya bol bol.


Statlardan bahsedelim:

Savascinin
en önemli stat'i STR'dir. Bedensel savasci da tamamen atak üzerine
dayali bir karakter oldugu icin önceligi her zaman STR'ye vermelisiniz.
Zira hava kilicinin verdigi degeri str arttirir. Gücünüz tamamen kilicla
verdiginiz hasara bagli oldugu icin de bu hayati önem tasir. Bu yüzden
önce hava kilicini master yapiyoruz ki hem normal vurus gücümüz hem de
skillerimizin vurus gücü artsin.


Tavsiye ettigim stat gelisimi söyle:

Baslarda 2 STR 1 VIT. VIT 30 oldugunda aaaa STR. STR aaaa oldugunda aaaa VIT. Daha sonra da aaaa DEX.

Bunu
kendinize göre degistirebilirsiniz fakat benim tavsiyem bu yönde. 2 STR
1 VIT, 3 STR 1 VIT, (hic tavsiye etmesem de) 1 STR 1 VIT seklinde de
gelistirebilirsiniz statlarinizi.


Skillerden bahsedelim:

Oncelikle her skill hakkinda biraz bilgi vereyim:

Hava kilici:
Yari pasif bir skilldir. Acildiginda süresi dolana kadar kilic
darbelerimizin ve skillerimizin verdigi hasari arttirir. Bedensel'i
bedensel yapan en önemli iki skillden birisidir. İlk sirada master
yapilmasi gerekmektedir.


Öfke:
Yukarida degindigimiz bedensel'i bedensel yapan iki skillden digeri de
öfkedir. Zira ne demistik? Bedensel savascinin gücü kilic
darbelerindedir. Bu yüzden de kilicini mümkün oldugu kadar hizli
kullanmalidir bir bedensel savasci. Bu da anca öfke'yi master yaparak
olur. Öfke aldiginiz zarari arttirsa da size öyle bir saldiri hizi verir
ki genellikle rakipleriniz sizi öldürmeye calismaktan cok yerden
kalkabilmeye konsantre olur. Aldiginiz fazla hasarlari saldiri hizini
gayet güzel kapatir, üzerine kâra gecer. Verdigi hareket hizi da cabasi.
2. sirada master yapilmalidir.


Kilic cevirme:
Kilic cevirme alan skill'i olmasinin disinda hic bir özelligi olmayan,
sadece rakibe hasar veren bir skilldir. Kacirma ihtimali azdir fakat
dolum süresi uzundur. Pvp yerine kasmaya agirlik verenlerin 3. sirada
kilic cevirmeyi acmalari daha uygun olur.


Üc yönlü kesme:
Üc yönlü kesme her ne kadar iskalama sansi bir hayli yüksek olsa da
pvp'de bedensel savascinin en etkili atak skillidir. Toplam verdigi
hasar kilic cevirmeden yüksek olmakla birlikte dolum süresi de 15
saniyedir. Ayrica kitaplari da kilic cevirmeden ucuz oldugu icin kolay
gelistirilebilir bir skilldir. Pvp'ye agirlik vermek isteyenlere
tavsiyem üc yönlü kesmeyi ücüncü sirada master yapmalaridir. Yok ben
suya sabuna dokunmam kasarim derseniz üc yönlüyü 4. siraya
birakabilirsiniz.


Hamle:
Rakibi sersemletmesinden baska hic bir özelligi olmayan, hasari düsük
bir skilldir. Dolum süresi de bir hayli fazladir. Yüksek lvl'larda
neredeyse herkeste sersemlige karsi bagisiklik bulunan bir kalkan
olacagi icin bu skill'i master yapmaniz size hic bir sey
kazandirmayacaktir. Dolayisiyla son siraya birakilmasi gereken bir
skilldir. 1 puan verildigi takdirde bile zaten islevini yerine
getirmektedir.


Pvp icin tavsiye edilen skill siralamasi:

Hava kilici > Öfke > Üc yönlü kesme > Kilic cevirme > Hamle

Kasmak icin tavsiye edilen skill siralamasi:

Hava kilici > Öfke > Kilic cevirme > Üc yönlü kesme > Hamle

Gördügünüz
gibi bedensel savasci oynamasi ve ögrenmesi en kolay karakter. Elinizde
pek fazla bir secenek yok. Fakat kolay oldugu kadar da eglenceli bir
karakter. Özellikle bedensel savasciyla kasarken aldiginiz aaafi diger
hic bir karakterden alacaginizi sanmiyorum. (Büyülü silah suralar
hakkinda biraz soru isareti var kafamda sadece, lvl 80'lere gelince
onlar kadar iyi kasabilen bir karakter mevcut degil malesef)


Simdi gelelim karakteri digerlerinden ayiran en büyük etkene, itemler.

Öncelikle
kasma esnasinda ve savas esnasinda farkli itemlar kullanmamiz
gerektigini söyleyebilirim (tabi ki secim yapma sansi sunan itemlariniz
varsa)


Kasarken
mutlaka kritige abanmaniz gerekiyor. Eger zindanda kasiyorsaniz
ilaveten simsek dayanikliligi cok isinizi görür. %10'un üzerinde simsek
dayanikliliginiz varsa neredeyse kritik yemezsiniz örümceklerden. %15
yaparsaniz tutabilene ask olsun. Bir de %20'nin üzerinde kritiginiz
varsa cok rahat lvl atlayabilirsiniz. Bunlari yaparken hp'nizi de makul
bir seviyede tutmaya özen gösterin. Gümüs bileziginiz +9 degilse +6
cennetin gözü bilezik bulabiliyorsaniz onu kullanin. Savasci icin abanoz
kupeden daha ideal bir küpe yoktur, o yüzden abanozdan vazgecmeyin
asla. Kalkanda da str bonusu varsa tadindan yenmez. Tabi bir de bloklama
var. Söyle ki; +6 anka ayakkabi %7 (yanlis hatirlamiyorsam), zirhta %15
bloklama, kalkanda %15 bloklama ve zirhta +4 korunma tasi basili
birisinde toplamda %45 blok sansi oluyor. Bu da demektir ki örümceklerin
size her vurusunun %45 oranda etki etmeme sansi mevcut. Tabi bunun icin
cok para ve cok sansa ihtiyaciniz var o yüzden siz yukaridaki
önerilerimi dikkate alin bence.


Düelloda
ise karsinizdaki rakibin kullandigi silaha göre bir savunmaniz olmasi
gerekir. Misal: kilic savunmasi, bicak savunmasi, cift el savunmasi veya
kara büyü suralar icin büyü savunmasi. Genelde herkes kilic savunmasina
yüklendigi icin bu konudan en cok bedensel savascilar (sayilari daha
fazla oldugu icin) daha sonra da büyülü silah suralar cekiyor.
Zihinseller genellikle cift el kullaniyorlar. Kilic savunmasini asmanin
tek yolu da delici vurustan geciyor. Düelloda savunmayi da saldiriyi da
elden birakmamaniz gerektigi icin makul derecede bir savunma (kalanini
61 kalkani ile kapatmaya calisin) elde ettikten sonra saldiriniza önem
vermeniz gerekiyor. Cünkü yukarida da dedigim gibi bedensel savasci atak
üzerine kurulmustur. Delici ve kritik bonuslarini birbirine yakin
yüzdelerde tutmaya bakin. Ikisi de %30 civarinda olursa iste o zaman
karsinizdaki rakip kim olursa olsun ecel terleri dökmeye baslayacaktir.
(tabi aranizda onlarca lvl farki yoksa)


Bir
de "yari insanlara karsi güclü" bonusu var ki düellonun kaderini
belirler. Bildigim kadariyla kaskta, bilezikte, kilicta bulunuyor bu
bonus. (kupe de olup olmadigini tam hatirlamiyorum) Bu bonusun yüzdesi
kadar diger oyunculara vurdugunuz hasar da artiyor. Karsinizdakinin
savasci, sura, ninja veya saman olup olmamasi onemli degil, yeter ki
oyuncu olsun. Fakat bu bonus yaratiklara karsi etkili olmuyor.


65
lvl'a kadar eger bulabilirseniz ortalamasi yüksek bir +9 dolunay
kullanmaniz sizin yarariniza olacaktir. Bulamazsaniz +6 kanli, +6 büyük
kilic, +6 ucan büyücü veya +6 yarimaya tamah etmeniz gerekecektir büyük
ihtimalle cünkü bunlarin +7'leri cok nadir bulunur. +7 olsa bile hic
biri ortalamasi %30 olan bir +9 dolunayin verdigi etkiyi veremez. Hatta
+9 olsalar bile veremezler


Eger
kasmaktan yanaysaniz kiliciniza sogutma ve öldürücü darbe taslari
basmaniz gerekir. 3 slotlu bir kiliciniz var ise yanina canavardan
koruyan tas (bunu basacaksaniz +4'den asagisini basmayin) veya kavrama
taslarindan birini ekleyebilirsiniz. Secim size kalmis.


Pvp'ye
agirlik verecem derseniz istediginiz karaktere karsi güclü olan
taslardan birini veya ikisini hatta ücünü ekleyebilirsiniz.


Ikisi
de orta seker olsun diyenler icin savasci ve öldürücü darbe taslarini
öneririm. Ne de olsa oyunun %60'indan fazlasi savasci.


Iyi oyunlar.
Savaşçı (Zihinsel) Klavuz
Zihinsel
savaşçı gücünü skillerinden almaktadır..Bu nedenle zihinsel bir
savaşçının atak hızı az olacağından Çift El silah kullanması
gereklidir..Zihinsel diyince akla Güçlü Beden gelmektedir..Güçlü beden
savunmanızı çok yüksek miktarda arttırmaktadır..Öncelik masteriniz
kesinlikle bu olsun..


Nerede Kasmalıyım

27lvl öncesine pek deyinmeyeceğim..

10
lvl e kadar Pyungmoda idare edip..10 lvl den 18 lvl lere kadar Beyaz
Yemelilerde..18 Lvl den sonra item gücünüze bağlı olarak Yabanilere
geçebilirsiniz..


Lvl iniz Yabanilerde 25 e kasıp
görevleri yaptıktan sonra 26-27 olacaktır..Bu arada Yabani Okçuda
keserek dolunay düşürmeyi deneyebilirsiniz..


Bu
lvl den sonra Zehirlemeye karşı koyan itemler ile beraber Çölün
başlangıcındaki küçük örümceklerde kasabilirsiniz..Aynı zamanda Vadide
orklarda da kasabilirsiniz..


Zehirleme Karşı Koyma oranınız az veya yok ise kesinlikle orkları öneririm..

Çünkü zehirlendiğiniz taktirde çok zorlanabilirsiniz..

34 Lvl e kadar çöl-Orklarda(Siyah veya Dev olmayanlar) kasmanız yeterlidir..

Malum defansınızın fazla olmasından dolayı 1 üst sınıf canavarlarda kasarak hem faydalı itemler düşürüp hemde kasabilirsiniz..

34
den sonra Mistikleri deneyebilirsiniz..Hem Kırmızı Demir Pala düşürüp
para kazanabilir hemde kendinize silah olarakda kullanabilirsiniz..


Zihinsel büyü gücünden dolayı çift el kullanır..

Lvl iniz 36-38 olduğu zaman 1 üst sınıf olarak So olarak belittiğimiz Siyah Orklara gidebilirsiniz artık..

Gruplara girdiğiniz müddetçe kolaylıkla kasabilirsiniz..

Ama 42-43 lvl lerden önce tek kesmeyi denerseniz kasmanız yavaşlıyacak ve harcıyacağınız pot artacaktır..

Grup bulamadığınız taktirde Çölde bol miktarda örümcek keserek kasabilirsiniz..

Lvl iniz 54 lere kadar Siyah Orklarda exp kasabilirsiniz..Aynı zamanda Kuleyede çıkarak çok rahat para kasabilirsiniz..

Lvl iniz 54 olduktan sonra önereceğim 2 yer var..

Örümcek Zindanı ve Şeytan Kulesi..

Şeytan Kulesine çıkıp yanınıza bir okçu alırsanız o lvl lerde kulenin hemen hemen %30-40 ını kesebilirsiniz..

Hem çok güzel exp kazanırsınız hemde çok iyi para..

59 Lvl e kadar bu şekilde devam edebilirsiniz..

59 dan 61 lvl lere kadar ise Örümcek Zindanında büyük örümceklerde kasmalısınız..

61 Lvl olduktan sonra Gerek Ejderha Tanrısı gerek 61 lvl Kalkanları ile defansınız bir hayli artacaktır..

Burdan sonra EP almanız yararınıza olacaktır..

2. Kata çıkarsanız kısa sürede 65 lvl lere ulaşabilirsiniz..

Biraz zorlanacaksınızdır ama 65 lvl den sonra Partizanı elinize aldığınız taktirde artık kasmak sizin için çok kolay olacaktır..

80 lvl e kadar 2. kat Sonlarında kasabilirsiniz..

Bu lvl den sonra kasmayı düşünen olursa Kızıl Ormanı deneyebilir..


Nasıl Para Kazanırım

25 lvl lere kadar düşürdüğünüz itemleri markete satarak pot paranızı çıkarabilirsiniz..

Bu lvl den kule döneminize kadar dolunay ve kırmızı demir pala düşürerek para kazanabilirsiniz..

45 Lvl lere geldiğinizde yanınıza bir ninja veya sura alarak Ork Reisi kesip kutulardan para kazanabilirsiniz..

Alacağınız ninjanın zehir özelliği olması gereklidir..

Lvl
50 yi geçtikten sonra Kulede kasmak bir hayli kolaylaşacak ve Hırsızın
Eldiveni kullanırsak çok büyük paralar kazanabilirsiniz..


61 Lvl den sonra kuleye girmenizi önermem..

2. katta Girişte kalkan vs. düşürerek çok daha iyi para kazanabilirsiniz..

65
lvl den sonra Partizanı elinize alıp Dağda metin kırmayı deneyebilir
yada 2-3 arkadaşınız ile 85 lvl metini kesip EJderha Tanrısı - Su perisi
- Kutsamalarla para yapabilir kendinizde + basarak kullanabilirsiniz..


Kısacası zihinsel bir savaşçının pek para sıkıntısı olmaz..

Statülerim Nasıl Olmalı

Zihinsel bir savaşçının atağı düşük olduğundan STR si yüksek olmalıdır ve kasarken daha rahat kasmanız açısından;

3 STR 1 VIT gitmenizi öneririm..Hp niz Yetersiz gelirse 5 STR 2 VIT veya 2 STR 1 VIT olarakda gelişim yapabilirsiniz..

Vıt ve Str dolduğu taktirde;

Dex ve Int kalıyor..

Zihinsel savaşçının en zayıf noktası suralara karşı olduğundan INT vererek büyü savunmanızı arttırmanızı öneririm..

Dex zihinsel savaşçıda pek işe yaramıyor..

Masterlerim Nasıl Olmalı

1. Pvp Açısından

1.Güçlü Beden
2.Ruh Vurusu
3.Güçlü Vuruş
4.Şiddetli Vuruş

2.Kasma Açısından

1.Güçlü Beden
2.Güçlü Vuruş
3.Ruh Vurusu
4.Şiddetli Vuruş

Hepsini 17 de açmayı deneyin..

Gözlem Bandı veya Beceri Sıfırlama kağıdı kullanarak..

Eğer hepsini 17 de master açarsanız skill puanınızda büyük faydaları olacaktır..

Ayrıca zihinsel kitapları ucuz olduğundan her gün kitap okumayı deneyin..

GrandMaster açtığınız taktirde çok faydanıza olacaktır..


İtemlerim Nasıl Olmalı

1. Kılıç;

Çift El silah kullanmalısıınz..

Kırmızı Demir Palayı öneririm..

Sizi 60 lvl e kadar idare edecektir..

60 Dan sonra Aslan Katleden - 65 Den sonra Elektromanyetik Pala veya Partizan kullanın..

--Taş Seçimi;

Savaşçıdan Koruyan Taş - Soğutma Taşı

Savaşçıdan Koruyan Taş - Soğutma Taşı - Öldürücü Darbe Taşı

Olması faydanızadır..

Bonus şansınız olursada Kritik _ Delici _ Güç ve Zehirleme öneririm..

2.Zırh;

Zırh konusu kendi seçiminize kalmış ama en yüksek defans vereni kullanmanız faydanıza olacaktır..

Taş Seçimi;

Hız Taşı - Savunma Taşı

Hız Taşı - Savunma Taşı - Korunma Taşı

Olması faydanızadır..

Bonus şansınız olduğu taktirde HP - Büyü Hızı - Büyüye Karşı Dayanıklılık - Kılıç Savunması öneririm..

3.Kask;

Demir kask kullanın..

Lvl
siz kask + basılsa dahi defansı yetersizdir..41 lvl kaskıda +7 ye
basarken inci istediğinden dolayı en iyisi 21 lvl Demir Kaskıdır..


Aynı zamanda 9 a basması da çok zor değildir..

Bonus şansınız olursa;

Zehirleme Değişimi - Hp Yükleme - Sp Yükleme - Ölümsüzlere Karşı Güç

Bonusları işinize yarar..

4.Ayakkabı;

Kesinlikle Kritik Vuruş veya Hp bonuslu ayakkabı kullanın..

%10 kritikli bir ayakkabınız olduğu taktirde her durumda kullanın..

5.Kalkan;

Kalkan olarak 41 lvl e kadar +9 Savaş Kalkanı - 61 lvl e kadar +6 Siyah Yuvarlak kullanın..

61 Lvl de ise +7 8 9 61 Lvl Kalkanı bulursanız çok faydanıza olacaktır..

Bonus şansınız olursa Bloklama Şansı veya Sersemletme Bağışıklığı oldukça işinize yarar.

6.Bilezik;

Beyaz Altın veya Gümüş Bilezik öneririm..

Bonus olarak da Delici vuruş veya + Hp işinize yarayabilir..

7.Küpe;

Str nin size lazım olduğu için Abanoz Küpe kullanmalısınız..

Bonus şansınız olursada Kılıç _ çift el gibi savunmalar pvp lerde çok işinize yarar..

8.Kolye

Hp li veya Kritikli Kullanabilirsiniz..

Mümkünse 54 lvl kolyesi veya 42 lvl kolyasi olsun..

Kendi özellikleride size katkıda bulunacaktır..


Bunlara ilaven Kılıç Savunması - Çift El Savunması - Sersemletme şanslı takımlar yaparsanız yerine göre işinize yarar..


Pvp Lerde Zihinsel Gücü

Öncelikle Savaşçılara karşı oldukça güçlüdür..

Kılıç Darbesi ile sersemleştirip o anki masterleri içinde kullanabileceği atak skillerinizi kullanın..

NoT:Güçlü
Vuruşunda sersemletme şansı vardır..Bu nedenle 2. vuruşuzdan sonra
kullanmanızda fayda vardır..Ayrıca skill in size gelmesinide
engelliyebilir..


Suralara karşı oldukça güçsüzdür..

Büyü Savunması takımı yapmadığınız taktirde size 5 lvl yakın bir sura sizi kesebilir..

Ninjalara karşı bıçak veya ok savunması yaparsanız ninjalarlada hemen hemen eşdeğer güçtedir..


Genel Olarak Özet

Hem kasarken kolay - hem pvp lerde gücü - hemde oyundan zevk almak istiyorsanız Zihinsel Savaşçı ile oynamanızı tavsiye ederim..




Ok Becerili Ninja Hakkında Tam Kılavuz
Ok Becerili (Yaylı) Ninja kimdir?


Okçu,
olaganüstü hasar vermeye kendini adamış ninjadır (suikastçidir). Bu,
hedefiniz çok uzakta iken size gerçek dışı gibi gelebilir, fakat asıl
olan şudur ki, rakibe/düşmana ne kadar çok yaklaşırsanız, bu oranda
yüksek hasar verebilirsiniz. Okçular alışıldık bir sınıf degildirler.
Bir okçuyu egitmek çok emek, zaman ve sabır şsteyen bir iştir ve eger bu
işe kendinizi adamaz iseniz, kesinlikle iyi bir okçu ortaya
çıkaramazsınız. Bir yaratıga bir ok ile vurabildiginiz sürece, daha
yavaş deneyim kazanacaksınız. Ve bir yaratıgı yenmenin tek yolu zehir ok
yeteneginiizin gelistirilmesidir.


Neden Okçu Ninjayı seçesiniz?

Herşeyden
önce oynamak için son derece eglenceli bir sınıftır. Yüksek hasarı
verdigi için pvp için çok iyidir. Okçular bu oyun içinde en yüksek
hasarı verebilen sınıftır. Ayrıca çok iyi bir destek sınıfıdır (savaşlar
ve Lonca savaşlarında), çünkü lonca üyelerine veya takım üyelerine son
derece etkili olarak yardımcı olabilecektir. Takım oluşturmak için çok
aranan bir karakter türü olacaksınız, çünkü bir çok yaratıgın aklını
çelebilirsiniz ve o yaratıkları takıma çekebilirsiniz.


Okçunun Becerileri Nelerdir?

Tekrarlanan
Atış: Bu beceri size, hedefe dogru aynı anda bir çok ok atışı yapmanıza
imkan verecektir. Belirtilen hasar, tek bir ok ile yapabileceginiz
hasar miktarı olmayıp, tüm okların birlikte verecekleri hasara
işarettir. Bu beceri pvp için iyidir ve büyük yaratıkları öldürmek için
yararlıdır. Bu beceriyi kullanma aralıgı çok uzun degildir (15 saniye),
dolayısıyla bu beceriyi sıkça kullanmanız söz konusu olabilecektir.


Ateşli
Ok: Okunuz ateşlenecek ve rakibe saplanacaktır. Vurulan rakip etrafında
küçük bir etki alanı oluşturacak ve onu çevreleyen diger düşmanlar da
oktan daha küçük derecede etkilenecektir. Bu büyü 180 derecelik bir alan
açıgı için etkili olabilmektedir. Bu beceriyi kullanma aralıgı biraz
daha fazladır (25 saniye), fakat buna degerdir.


Zehirli
Ok: Okunuz zehir ile vuracaktır ve etrafınızdaki rakipleri
etkileyecektir. Bu, ateşli oktan daha geniş bir alanı etkisi altına
almaktadır, fakat daha az hasara sebebiyet vermektedir. Bu büyünün en
büyük özelligi, düşmanı yere devirebilen tek yetenek oluşudur. Bu size,
iksir almak için zaman kazandırmaktadır. Bu beceriyi kullanma aralıgı
ateşli ok ile aynıdır (25 saniye).


Ok Yagmuru:
Ok yagmuru, birden fazla oku birden fazla düşman üzerine fırlatmaktır.
Bu becerinin verdigi hasar oldukça büyüktür, falkat maalesef kontrol
edilebilir degildir. Farklı yaratık gruplarına bu yetenegi kullanarak ok
fırlatabilirsiniz, fakat yine de çok kısa bir süre içinde o grup
yaratık tarafından kendinizi çevrelenmiş bulacaksınız. 1inci Seviyede 2
ok fırlatabileceksiniz. M5 Seviyesinde veya o civarda 7 ok
fırlatabileceksiniz. Bu beceri çok kullanışlı olmamakla birlikte, yine
de yaratıkları kendinize veya grubunuza dogru çekmek için yararlıdır. Bu
yetengi kullanabilme aralıgı diger yeteneklere oranla daha düşüktür.
(12 saniye).


Hafif Adım: Bu beceri size yürüme
hızı ve güzel bir görüntü efekti saglamaktadır. Fakat bu becerinin
puanları deger mi? Bu sorunun cevabı tamamen size kalmış, çünkü hızlı
koşmayı, fazla hasara tercih etmeniz gerekecektir.


Olagan Ok Becerili Ninja için Beceri Gelişimi

Hafif
adım dışındaki tüm becerilere birer puan verebilrisiniz. Tabi ki hafif
adım becerisine de puan verebilirsiniz, fakat bu kılavuzu hazırlayanın
önerisi aksi yöndedir.


Yaratık öldürme
gelişimi: MAX (azami) ateşli ok ilk önce, bununla inanılmaz derecede
hasar verebilirsiniz. Azami zehirli ok ikinci sırada. Bunun amacı
düşmanı şaşırtma becerinizin geliştirilmesi ile fazla hasar oluşumunu
saglamaktır. Daha sonra azami tekrarlanan atış, ve böylece bir yaratıgı
hızlıca öldürme imkanına sahip olacaksınız. Ayrıca bu beceriyi pvp'de
sıkça kullanabileceksiniz.


Ateşli Ok > Zehirli Ok > Tekrarlanan Vuruş

Pvp
gelişimi: MAX ateşli ok ilk başta, daha sonra tekrarlanan atış ve en
sonunda da zehirli ok. Olaganüstü hasar verip, tekrarlanan vuruş ile
daha hızlı vuruş yapabileceksiniz. Zehirli ok, 1 puanda dahi
tutulabilir, sadece düşmanı şaşırtmak için kullanılabilir (düşmanı
zehirlemek çok da etkili bir yöntem olmayacak) ve onun yerine hafif adım
becerisi seçilebilecektir. Bu yolla düşmanlarınızdan kaçabileceksiniz
de.


Ateşli Ok > Tekrarlanan Atış > Zehirli Ok/Hafif Adım

Alternatif
Gelişim: Bazı oyuncular karışık vuruş tekniklerini karıştırmak
isteyebilirler. Eger bunu yapan olur ise, bana PM ile ulaşsın, gereken
bilgileri bu kılavuza ekleriz.


Olagan Ok Becerili Ninja için Stat Gelişimi

Stat puanları hakkında kısa bilgi:

STR: Hasarı yükseltmektedir, yayınızla birlikte çalışmaktadır.
DEX: Hem hasar, hem de kaçma oranınızı yükseltmektedir. Bunlar da savunmanızı etkilemektedir
CON: Savunmanızı ve yaşam puanlarınızı arttırmaktadır.
INT: büyü puanlarınızı yükseltmektedir, büyü hasarı ve büyü savunmayı yükseltmektedir.
DR:
Hasara dayanıklılık. Bu savunmayı etkilemektedir. Bunun hakkında çok
fazla bilgi olmamasına ragmen, vuruş yaptıgınız zaman hasarın düştügünü
göreceksiniz. Fakat bu, karakterinizin düşman saldırılarından
kaçabilecek nitelikte kılmaz.


max dex > max
str > max con. İlk başlarda bu formülü kullanarak daha az hasar
alacak ve yaşamak için biraz savunma kazanacaksınız. Çok fazla
ölmeyeceksiniz, fakat karşı tarafa da, str basmaya başlamadan, çok fazla
hasar veremeyeceksiniz. Beceri hasarınız düzenli saldırılarda hasar
yoklugunu kompanse edecektir.


max str > max
dex > max con. İnanılmaz hasar vereceksiniz, başlangıçta bile! Fakat
biraz dex verene kadar hiç savunmanız olmayacak. Bu bastıgınız dex de
size sadece sınırlı bir savunma saglayacaktır. Bu gelişim türü, ilgili
oyuncunun pahalı ve yüksek + lı korunma eşyaları alabilecek kadar zengin
olması halinde önerilmektedir.


2 dex / 1 con
> dex maksimuma getirildikten sonra, max str > str maksimuma
getirildikten sonra, max con. Bu en güvenli gelişim gibi görünmektedir.
Başlarda çok fazla con'a ihtiyaç duymazsınız, çünkü hasarınız büyük
ölçüde zarar görecektir. Hasarınız, dex'n azamiye getirilmesine kadar
sınırlı olacaktır.


2 str / 1 con > str
maksimuma getirildikten sonra, max dex > dex maksimuma getirildikten
sonra, max con. Önceki gelişime oranla daha yüksek hasar.


Başlarda
con'a ihtiyaç duyulup duyulmadıgı konusunda ciddi tartışmalar söz
konusudur. Bu klavuzu hazırlayana göre, ilk başlarda con'a ihtiyaç
yoktur, çünkü azami dex gelişimi kullanıldıktan sonra yaşamda kalabilmek
için bazı iksirlerin tüketilmesi gerekiyor. Fakat sonuçta + hayat
puanları söz konusudur ve bu da saglık eksikligini gideriyor. Daha
sonraki aşamalarda con bir zorunluluktur.


Eşyalar/Donanım

Donanımınız
çok önemlidir. Özellikle pvp için. İlk başlarda donanımınızı +4
seviyesine gitirin, bu genelde çok iş görür ve çok da fazla para
gerektirmez. Daha sonraki aşamalarda, ne kadar çok + eklerseniz ve ne
kadar çok hayat puanı bonusu eklerseniz, o kadar iyidir. Bir ok becerili
ninja + str'ye +dex'e ihtiyaç duydugundan daha fazla ihtiyaç
duymaktadır. Hasara ihtiyacınız vardır, çünkü bu sizin en güçlü
noktanızdır. Üstünde durmanız gereken eşyalar:



* Abanoz küpe +7 veya daha fazla. Bunlar yüksek g ç ve yüksek saglıkla ihtiyaç duydugunuz eşyalardır.
* Boynuz yayı +7 veya daha yüksek.
* Hayat puanı bonusu olan silahlar. Bunlar savaşçının eşyaları kadar pahalı degildir. Bu silahları en azından +4 yapın.
*
Hasar becerisinin zamanını azaltan eşyalar. Bu becerinizi kullanmak
için ne kadar az zaman aralıgı beklemek zorunda olursanız o kadar yüksek
hasar verebilirsiniz.

*
Hız eşyaları. Bir ok becerili ninja için hız sıb derece önemlidir.
Çünkü bu ninja bir avcıdır. aaaa ve +30 saldırı hızı olan oklar arasında
çok büyük fark vardır. Saldırı hızı ne kadar düşük ise, o kadar çok
hasar verilmektedir. Bu hasar verme yeteneginizi etkileyecektir. Fakat,
eger saldırı hızında bonus bulursanız, bunun da size zararı
dokunmayacak.

Yakın Dövüş Ninja Karakter Gelişimi (Tam Klavuz)

Arkadaşlar,
bu konuda birçok defa konu açıldı kapatıldı. Ben sizler için ninjaları
inceledim. Birçok ninja ustaları ile iletişime geçtim. En doğru bilgiyi
tespit etmek için araştırmalarımı sadece ninja karakterine çektim.
Sonuçta harika bir ninja karakterine sahip olmak isteyenler için
muhteşem bilgiler buldum. Benim şimdi anlatacaklarıma harfi harfine
uyarsanız gerçekten güzel bir karakteriniz olur.


İlk önce statü puanlarına geçelim…
2
dex – 1 vit şenlinde gidin diyor herkes. Fakat ben bu taktiği yanlış
buluyorum. Aslında stillini doğru fakat ezbere yönelişini yanlış
buluyorum. Benim önerdiğim taktik şöyle: ilk önce 2 dex – 1 vit deneyin.
Ve kendi seviyenizdeki canavarların yanına gidin. Kesmeye başlayın.
Eyer hissedilebilecek bir şekilde can alıyorsa ve çok kırmızı iksir
harcıyorsak vit eksik demektir. Biraz daha fazla vit basmanız gerekir.
Fakat atak yapamıyorsanız hemen dex puanlarınızı biraz daha yükseltin
derim. Bunu böyle sürdürün. Bir zaman sonra dex aaaa olacaktır. O zaman
ise str puanlarımıza ufaktan başlamamız gerekir. 2 vit – 1 str gidin.
Ezbere gitmek burada da hata yaratır. Fakat vit fazla beklemeye gelmez
aaaa olmak ister biran önce. Sizde öyle yapın. Zaten dex ile vit
derecesine gelince işiniz daha da kolaylaşıyor. Karakteriniz yenilmez
bir ninjaya dönüşüyor. Tabi itemleriniz de burada çok önemli. İki önemli
şeyi yani dex ve vit puanlarınızı aaaa yapınca sadece str verin.
Sonrasını zaten getirirsiniz.


Skill durumuna geçmeden önce, skill master zamanından biraz bahsetmeliyim.
Herkesin master zamanını, hangi levelde olacağını bilmesi gerek.
Hesaplaması aslında kolay. Aralarındaki örüntüyü bulmamız gerek.
Master yapacağımız skille yoğunlaşarak diğerlerine sadece 1’er puan verdiğimiz zaman master zamanları şöyle olur:

1. Master: Max. 25, min. 22 levelleri arasında gerçekleşir.

2. Master: Max. 44, min. 38 levelleri arasında gerçekleşir.

3. Master: Max. 63, min. 54 levelleri arasında gerçekleşir.

4. Master: Max. 82, min. 70 levelleri arasında gerçekleşir.

5. Master: Max. 101, min. 86 levelleri arasında gerçekleşir.

Master zamanını öğrendiğimize göre şimdi skill master sırasına geçelim…
İlk önce hepsine 1’er puan verin.
En
iyi atak yapabileceğiniz skill 3 tane vardır. Bunlar; Bıçak çevirme,
Suikast ve Hızlı saldırıdır. Aslında ilk 2 master sırası önemli değildir
çünkü 2 masterı kolayca açabiliriz. Tabi herkesin bir görüşü vardır.
Bence ilk önce “Bıçak Çevirme” skilline yönelmemiz gerekir. Çünkü atak
derecesi gerçekten çok büyüktür. Bazıları suikastı 1. master yapıyorlar
çabuk doluyor diye. Şöyle düşünün hızlı ama küçük mü vurmak iyidir yoksa
vurduğu yeri göçerten tipte atak yapmak mı iyidir? Bence ikincisi.
Bunun için ilk önce Bıçak Çevirme master yapılmalıdır. 2. olarak
suikastı master haline getirebilirsiniz. İlk başta da söylediğim gibi
Bıçak çevirme, Suikast ve Hızlı saldırı ilk önce master haline
getirilecek 3 skilldir. Geriye sadece Hızlı saldırı kalıyor. Ve sizde
onu master yapın. Sonra da sırasıyla zehirli bulut ve kamuflaja
yönelebilirsiniz.


Çoğu istatistikleri
öğrendiğimize göre şimdide silah ve item seçimlerine geçelim. Herkesin
dilinde şu soru var; “Bıçak mı? Kılıç mı? “

Ve
herkes fark etmez diyor. Ben size şöyle açıklamak isterim: bıçaklar,
kılıçlara göre 2-3 kat daha hızlıdır. Bunun için ninjalar bıçak
kullanırsa daha karlı olurlar. İlk 30 levele kadar kılıç kullana
bilirler. Çünkü 30 levele kadar fazla etkileri yoktur ninjaların. Fakat
30 levelden sonra kesinlikle bir siyah yaprak hançer almalıdırlar. Birde
içinde savaşçıdan koruyan taş ve ölümcül darbe taşı varsa yüksek
levellere kadar bu silahı kullanabilir. Peki ne zaman bu silahı
bırakacağız? Diye soranlar için hemen cevap vereyim. Bakın iki silahı
yan yana getirin. Bir siyah yaprak hançer ve birde ondan yüksek level
olan silah. Bir ona bakı bir de ona. Diğer silah siyah yaprak hançerin
atağını, özelliklerini vs. vs. 2-3 kat geçiyorsa demek ki siyah yaprak
hançerin ömrü bitmiştir. Hemen diğer silaha yönelin. Fakat benim
tavsiyem siyah yaprak hançeri kolay kolay bırakmayın. Diğer itemlere
gelecek olursak biliyorsunuz ki ninja için dex çok önemli dex demek el
becerisi, çeviklik demektir. Sizce bulabildiğiniz kadar çeviklik veren
itemler ve eşyalar giymeye çalışın.


Arkadaşlar
benden bu kadar. İnşallah bu bilgiler işinize yarar. Fakat şunu bilin ki
hatasız kul olmaz. Ben hata yapmamaya çalıştım yinede hatam olduysa
hepinizden özür dilerim. Ayrıca klavuzu yapmamda bana yardımcı olan
değerli: ReçeL, KoMpLoCu ve ZalimKus arkadaşlarıma en içten
teşekkürlerimi sunar, yönetici arkadaşlarıma eyer ninja karakteri
sahiplerinin işine yarayacaksa konunun sabit duruma getirilmesini
isterim. Ayrıca şunu belirtmek isterim bu konu hariç bana ninja hakkında
sorularınız varsa hemen bana PM yolu ile ulaşınız. Vaktim oldukça
cevaplamaya çalışacağıma söz veririm.


Hepinize hilesiz, küfürsüz, bol şanslı ve eğlenceli oyunlar dilerim…
Buyulu Silah Sura(tam klavuz)
Oyuna
ilk basladigim andan beri hep kara buyu olmam soylendi.Hatta direkten
dondum desem yeridir.Genel bir alisknalik olarak "zayif" karakterlerle
oyunu hep oynarim.Bu oyunada o yuzden Buylu Silah Surayla Basladim
veOylede gittim.Ama aslinda cok guclu bir karakter ki zaten ilerleyen
levellerde bunu anliyorsunuz.

Hep
yazilanlari okuyup, hic eklemede veya duzeltmede bulunmadim simdiye
kadar.Ama sayinin git gide artmasi hosumada gidiyor hani..

Kisaca bildigim kadarini anlatmaya calisacagim.

Stat
Dagilimi:Bizde kara buyuden farkli olarak Str de gucumuzu
artimaktadir.0nt tabikide skillerimizi en cok etkileyen olmasi nedeni
ile ilk 90 yapacagimiz stat olmalidir.o yuzden baslangic olarak 2 int 1
vit vermeliyiz.taki int 90 olana kadar.(haliyle vit 45 olmustur
artik).Stat olarak vit 90 olmasi bize zarar veren birseydir.cunki 75 ten
sonrasi icin 15*40 600 hp hicbir isimize yaramiaycaktir. ama bunu str
ve dex verirsek saldiri gucumuzuddeki artis onu cokcok asacaktir.Bu
yuzden viti en fazla 75 de birakmak gerekir.Daha sonraki stadlari 3 str 1
dex halinde dagitmak en mantiklisi olanidir.(3 dex 1 str diynelerde
var.Sebebini ise saldiri hizinin artmasi ile rakibi yere dusurmek
gibi.Ama ben yavasda olsa yuksek hasari tercih ettim.Yani 3 str 1 dex
gibi).Str 90 yaptiktan sonra(pfff bayada var)vit90 layip yola devam
etmek gerekiyo.(bu yol E5 e tekabul ediyo )


Buyulu
silah suranin en buyuk sorunu saldiri gucunun zayif olmasidir.Bunu
gerek itemlarla gerek statü dagilimiyla gerekse skillerle bir sekilde
egale etmek gerekiyor.


Skiller:Bana sac bas
yolduran bir alan bu.Ya dag gibi yikilmayan ,yada cabuk yikilan ama
daglari deviren iki karater en salt haliyle goze carpiyo.0kis birden
nasil olacak diye ciddi ciddi oturup dusunmusumdur.


Eger
saldiri agirlikli bir buylu silah istiyorsaniz 1.ParmakDarbesi ,
2.Ejderha Donusu , 3.Buyulu keskinlik( 3. skil cok tartismalidir) 4.
Buyu Cozme ,5.Dehset 6.Buyulu Zirh olmalidir.


Parmak
darbesi cok kisa surede dolmasi ve verdigi hasarin fazlaligi yuzunden
buylu silahin en onemli skillerinden biridir.Ejderha donusu parmak kadar
olmasada ilerleyen seviyerde hatiri sayilir hasarlar vermeye
basliyo.Tek olumsuz yani uzun surede dolmasi.Buyulu keskinlik ise
bunlarin gucunu arttirdigi icin bu 2 saldiri skilinden sonraki muhakkak
yukseltilmesi gereken skildir.Ayrica karsi tarafa verdiginizn hasarin %
.... emdigi icin tas kirarken otomatige alip bakkaldan yiyecek birseyler
alip gelmenize imkan bile sagliyabilir.

Boylece hem karsi tarafa cok hasar verip hemde o hasar ne akdar coksa o kadar hp kazaniminiz oluyor.
Gelelim buyu cozmeye;buyu cozme bu oyundaki en tehlikeli skillerden biridir.
Savascida;hava kilicini,ofaaai,guclu bedeni surada;korumayi ,buyulu keskinligi
samanda:yardim skillerini Ninjada:gorunmezligi vs vs... siler atar.Nami diger oyunun bahar kokulu acesi.
Bu
skili 3. skil olarak secen arkadaslarimda hicde az dil.Buyu cozme
master oldugunda gucu pekte haifie alinmaycak bir damageyide yanindan
getiriyor.Bu 2 yolda gecerli ve gayet matikli skil secimlerdir.

Dehset
ve Buyulu Z1rh savunmaya yonelik skillerdir.0kisinide dolum sureleri
uzundur ama dehsetinki omurden yer.Buyulu zirh defas verir.Boylece
dayanikliligimiz artar.Dehset ise karsi tarafinda saldiri gucunu
azaltir.Ama dehsetin Buyulu zirhtan farki belirli bir yuzde ile
azaltmasi.Boyle oluncada karsi tarafin bzie verdigi hasarin artis orani
ile bizim absorbe etitigimiz hasar git gide artmaktadir.(pff bak yine
ikilemde kaldim .AMA COK BEKLET0YO).


0temlara
gelinceHp destegi zaten olmazla olmazlardan olup bizimde ihtiyacimiz
olan bir seydir.Tavsiyem Hp yi kupe be Bilezikte halledip(2000 hp bonusu
gelene kadar) kolye ve ayakkabiyi saldiri itemlarian ayirmaktir.Kritik
ve delici zaten ortada olan hasar verme cesitleri ama bizim en azindan
bunlardan birinden toplamda yuzde 10 olmasi durumu cok degistirir.Yuzde
50 ustude olmasin ayip ...Sersemletme veya zehirleme (bilhassa
zehirleme) hem kasarken hemde vslerde cok is gormektedir.(bagisklikli
kalkanlari unutun yok ole bisi).

Silah olarak buyulu
saldiri degeri tabikide bizim isimzie yarar ama agirlikli oalrak
saldiri degerli buylu degerlere ihtiyacimiz var.(ilerde savasci kadar
vurabiliyosunuz).Tas itibari ile Sogutma cok ama cok onemli.Dusunsenize
en guclu skilimiz en kisa surede dolan skilimiz ,daha ne olsun ...Diger
taslar kilicin kullanim amacina gore secilebilir.Ama sayet kasacaksak
canavarlara karsi,sogutma,kiritik taslari (kritik diger itemlerde
yeterince varsa delici caizdir).

Bonus olarak ise int ve str bizi guclendiren yegane statlardir.
Eger
savasci ile vs yapiyosaniz saldiri guncunuzun yuksekliginden ziyade
dayanma onmeli bri hal alir.Kara buyu ile yapiyosaniz saldiri cok yuksek
olmalidir hpden odun verilebilir cunku zaten saldiri yuksek deilse
hpnin pekte bir anlami kalmiyo.Ninjalara karsi vslerde mumkunca kombo
arkasindan bicak cevirmeyin yemeyin(sayet dogrulmak biraz zor
oluyo).Samanlara karsi yapaicak bisi yok sindire sindire kesiyolar
hakketen.(bu yukardaki aciklamalar benim gibi tak cikar bir suru itemi
olanlar icin minumum samimi ifadelerdir.Bir genelleme soz konusu deil
tabikide)


Genel olarak aklima gelenleri
yazdim.Htalarimi afgorun lutfen.Butun niyetim yarim edebilmek.Eger
akliniza takilan herhangi bir sey olursa seve seve cevaplarim.Hepinize
iyi oyunlar...

sevgi ve saygilarimla
Eye4you Klavuzu.

Oyun icinde sürekli hangi skil, hangi statü diye soranlariniz var.buraya daha detayli yaziyorum.
karabüyü
suranin büyü gücü icin int yani zeka bonuslu itemler kullanin.öncelikle
int yi maximum seviyeye getirmeye calisin.yeni baslayanlar 3 int 1 vit
verebiilir.int aaaa olunca vit e devam.vit de aaaaenin ce dex verilir.

str kesinlikle vermeyin.karabüyünün büyü gücünü vit ve dex bile artiriyor.
ama
en cok int artiriyor.o yuzden zeka yasam ve ceviklik bonusu veren
itemler size göredir.güc yani str ise size göre diildir.silah secimin de
ise büyülü degeri saldiri degeriinden fazla olan silahlari secin.

kasmak icin 8 sersemletme 8 zehirleme bonusunuz var ise cok rahat tek basiniza kasabilirsiniz.
gelelim skillere.hangi skil derseniz bunu secmek zor cunku hepsi mukemmel.
ama
ben ilk ates hayaletini 2. karanlık vurusu . 3. karanlık kureyi tercih
ettim bunlari grand yaptim.4. olarak hayalet vurusu sectim.bu da grand
olmak üzere.

5.
olarak ates vurusa yöneldim masteri acmak icin lwla ihtiyacim
var.karanlık koruma ise 1 point.ama kararsızım korumayı da master
yapabilirim.ates vurus ile koruma arasında kararsizim.

ve bir bonus daha.''yari insanlara karsi güclü''
bu bonusun yüzdesine göre skilleriniz o oranda artis gösterecektir.

[size=9]-İYİLEŞTİRME-

İyilestirmeyi anlatacagim belki yararı olur sizler icin ilk once iyilestirmenin nerelerde yararli oldugunu anlatacagim.

-YARARLARI-

Yararlari
Lonca savaslarinda cok etkilidir yaralanan arkadaslarinizi
iyilestirirsiniz ve onlari kötü etkilerden kurtarırsınız kasarken fazla
pota ihtiyacınız olmaz heleki büyü hiziniz cok yükaaaae hic yatmazsiniz
normal savaslardada ülke savaşlarındada çok iyi bir yardimci
karakterdir.Hem iyileştirme,hız ve yüksek saldiri buff becerileri
vardır.


-STAT DAĞITIMLARI-

Int : arkadaslar
aaaa int gidersek baya bi buyu gucumuz olur ancak vit vermedigimiz icin
savunmamız ve hpmiz cok az olacaktır ben bu stat dagitimini partideki
adamlara heal,hiz,yüksek saldiri basarken yani boyle kasarkak tavsiye
ediyorum.


Vit : boyle gidersek cok guclu defansimiz ve hpmiz olur ancak buyugucumuz cok gucsuz kalir.Tavsiye etmiyorum

2 Int 1 Vıt :
En ideal stat dagitimi budur defansinizda intinizde ikiside artar hem
partilerde kasarken hemde kendiniz kasarken idealdir. (suan tercih
edilen stat dagitma daha cok bunu kullaniyorlar)


2 Vit 1 int : buda güzel bi dagitimdir savunma ve hp daha yüksek olur ama int biraz düsük olur.Fazla hasar veremezsiniz.

1 int 1 vit : Bu Dagitmada Esit Gider buda iyi bi stat dagitimi ikisinide eşit durumda g
ötürürsünüz.
█►SALVADOR◄█
█►SALVADOR◄█
RütbeForum Kurucusu
RütbeForum Kurucusu

ÜyeAktiflik : 2228

Erkek

BilgiRep : 5

Mesaj Sayısı : 1603


Hesabı
Altın:: Full
Para:: Full

https://stil.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz